Profilaktyka stomatologiczna Szczecin

70-402 Szczecin, Polska Kaszubska 59/1 Centrum

tel.: 91 820 48 81 | email: info@stomatologia-kaszubska.pl | | Gabinet czynny: poniedziałek - piątek 8:00 - 20:00, Sobota 10:00 - 15:00 | Jak do nas trafić Profilaktyka stomatologiczna Szczecin

W naszym Centrum zwracamy szczególną uwagę na profilaktykę i wykonujemy zakres profesjonalnych zabiegów stomatologicznych z zastosowaniem sprawdzonych metod. Możemy wśród nich wymienić:

Czyli usuwanie kamienia nazębnego przy użyciu urządzeń ultradźwiękowych

Polerowanie powierzchni zębów oraz korzeni w celu zminimalizowania szorstkości sprzyjającej odkładaniu się kamienia i osadu

To zabieg mający na celu usunięcie przebarwień, osadu za pomocą strumienia wody pod ciśnieniem z dodatkiem dwuwęglanu sodu. Stosuje się także jako przygotowanie przed wybielaniem zębów oraz jako uzupełnienie skalingu. W naszym Centrum posiadamy smakowy "piasek" dzięki czemu sam zabieg staje się przyjemniejszy dla pacjenta.

Lakierowanie zabieg polega na pokryciu szkliwa zębów warstwą fluoru w stężonej postaci w celu wzmocnienia, co skutkuje zwiększeniem odporności na próchnicę. Ponadto fluor znosi nadwrażliwość i zmniejsza odkładanie się płytki nazębnej

To inaczej wypełnianie bruzd i zagłębień zdrowych zebów półpłynnym materiałem światłoutwardzalnym z dodatkiem fluoru w celu zabezpieczenia przed próchnicą

Szkliwo na zębach jest najtwardszą substancją w ciele człowieka chroniącą zęby przed dostaniem się do wewnątrz zarazków i zepsuciem. Niestety szkliwo i zęby niektórych ludzi są słabsze, przez co zęby często się psują mimo ich częstego mycia i płukania. Jak zatem wzmocnić szkliwo i uniknąć częstych wizyt u dentysty?

Najlepszą rzeczą jaką możesz zrobić dla swojego szkliwa, oprócz częstego mycia zębów i płukania jamy ustnej jest wyeliminowanie z menu wszystkich napojów gazowanych (Cola, Fanta, Sprite itp). Napoje gazowane zawierają kwas fosforowy, który zakłóca przyswajanie wapnia przez organizm, wypłukuje go z kości i w konsekwencji powoduje ubytki w szkliwie zębów. Im więcej pijesz napojów gazowanych tym bardziej szkliwo staje się cieńsze, bardziej kruche a zęby żółkną i się psują. Poza tym kwas fosforowy szkodzi zębom nie tylko od wewnątrz ale i od zewnątrz a mianowicie: ph śliny jest zasadowe i wynosi 7,4. Napoje gazowane są skrajnie kwaśne (właśnie przez obecność kwasu fosforowego) i ich ph wynosi 2 (100 tyś razy kwaśniejsze od wody). Picie napojów gazowanych pozostawia więc w ustach kwaśny osad, który obniża naturalną zasadowość śliny. Zaistniały tutaj brak równowagi zostaje przywrócony przez nasz organizm. Jak? Aby zneutralizować kwaśne ph organizm zabiera z zębów jony wapnia znacznie osłabiając w ten sposób szkliwo.

Cukier (również zawarty w napojach gazowanych, ale również w napojach niegazowanych) jest olbrzymim wrogiem zębów i szkliwa. Bakterie żyjące w naszej buzi żywią się cukrami a następnie przetwarzają je w kwasy, które rozpuszczają szkliwo zębów. Zatem im mniej będziesz jeść i pić słodkich rzeczy, tym będziesz mieć mocniejsze szkliwo.

Mleko może zrobić bardzo wiele dobrego dla twoich zębów i kości. Wszystkie produkty mleczne (z wyjątkiem masła) są wspaniałym źródłem wapnia. Poza tym mleko zawiera również witaminę D, dzięki której wapń jest lepiej wchłaniany przez organizm. Mleko ma również właściwości zobojętniające kwas dzięki czemu jego picie pomaga neutralizować kwas pochodzący z innych produktów żywnościowych (kwasy osłabiają szkliwo zębów). Źródłem wapnia oprócz mleka i jaj są również: sardynki w oleju (a głównie to ich ości, dlatego należy je jeść z ościami), żółte sery, szczypiorek, natka pietruszki, rośliny strączkowe, pestki słonecznika, ziarna sezamu, orzeszki laskowe, ziemne, migdały, figi.

Każdy promień słońca, który dotyka twojej skóry pomaga organizmowi wyprodukować witaminę D. Witamina D ułatwia organizmowi przyswajanie wapnia, a wapń jest głównym budulcem szkliwa i kości.

Naukowcy jeszcze nie odkryli dlaczego kobiety, które piją co najmniej 5 razy w tygodniu zieloną herbatę mają mocniejsze kości, jednak z całą pewnością zielona herbata ma wpływ na odbudowę zarówno kości jak i szkliwa zębów. Zielona herbata ma w sobie trochę witaminy D i fluor, jednak istnieje teoria, że herbata ta sama w sobie działa tak jak witamina D czyli pomaga w przyswajaniu wapnia przez organizm. Zwykła herbata również tak działa, jednak jest jeden problem - czarna herbata pozostawia ciemny osad na zębach.

Jedną z rzeczy, która jest bardzo dobra dla twoich dziąseł, zębów i szkliwa jest ślina. Ślina nie tylko nawilża jamę ustną, ale również zawiera wapń, fosfor i wiele innych zdrowych składników. Dzięki przepływowi śliny, zęby znajdują się stale w nasyconej kąpieli mineralnej. Najlepszym sposobem na pobudzenie wydzielania śliny jest żucie czegoś. Żucie gumy z cukrem nie jest najlepszym rozwiązaniem, bo jak wcześniej zostało wspomniane, cukier jest pożywką dla bakterii w naszych ustach. Zatem trzeba żuć gumy bez cukru!


adres


Realizacja umowy o dofinansowanie projektu "Podniesienie konkurencyjności SNZOZ DENT-MAR w Szczecinie poprzez stworzenie nowego oddziału firmy i wprowadzenie nowych innowacyjnych usług - dofinansowanie adaptacji lokalu i zakupów wyposażenia", numer umowy o dofinansowanie UDA – RPZP.01.01.01-32-369/09-00.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 – 2013.

program unia europejska